.comment-link {margin-left:.6em;}
Adverteren bij Daisycon



zondag, oktober 26, 2003

Ik hoor de laatste tijd veel dwalende geesten beweren dat "alle fotojournalisten en reportagefotografen zijn omgeschakeld op digitaal". Vraag je verder, dan komen ze niet verder dan de sportfotografen/paparazzi die ze op tv zien en de reclame-praatjes van bepaalde fabrikanten.

Jammer voor deze hype-gevoelige mannetjes (meestal zijn het mannetjes), maar de beste fotojournalisten kiezen altijd voor analoog als ze niet onder uiterste tijdsdruk staan.

Nogmaals, van Claus Bjorn Larsen tot Erik Refner, van Jan Dago tot Ami Vitale, van Jan Anders Grarup tot James Nachtwey, van Tom Stoddart tot Bruno Stevens, van Kadir van Lohuizen tot Hans Heus: als het niet per sé digitaal hoeft doen ze alles analoog, stuk voor stuk. En zíj zijn degenen die prijzen weghalen bij wedstrijden als World Press Photo, foto's gemaakt met hun trouwe Nikons en Leica's, op filmpjes van Kodak, Ilford of Fuji.

Let maar eens op bij al die marketing-typjes die zo vol zijn van digitaal: het woord kwaliteit valt niet in hun misleidende betoog. Maar het blijft de treurige realiteit dat de mensen bedrogen willen worden. Willen ze bloemkolen, dan krijgen ze bloemkolen.





<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?